Jesteśmy obok Ciebie

Nasza oferta obejmuje pełną gamę materiałów budowlanych. Zapraszamy do naszych oddziałów handlowych.

Stylowe dachówki włoskie - Industrie Cotto Possagno

Dachówki szkliwione popularne w naszym kraju są uznawane w wielu krajach świata za stylistyczne nieporozumienie. Dachówki szkliwione są popularne w krajach niemieckojęzycznych i krajach zdominowanych przez Niemcy jak kraje dawnego bloku wschodniego. Częściowo są też popularne w Skandynawii oraz Holandii. Cała pozostała część Europy: Francja, Włochy, Hiszpania, Grecja itp. to regiony, w których dominują dachówki typu śródziemnomorskiego. Również USA, Meksyk to styl śródziemonomorski. Podobnie Afryka, Bliski Wschód i Ameryka Południowa. To co nam wydaje się normą jest raczej w skali świata wyjątkiem.

Mała popularność dachówek szkliwionych wynika z ich fatalnego wyglądu przy znacznym nasłonecznieniu. Również u nas niektórzy zaczynają zwracać uwagę na ten nieprzyjemny efekt. Glazurowane dachy jest ponadto trudno skomponować z wykończeniami w drewnie czy kamieniu. Błyszczące tafle dachu nie pasują również do otaczającej zieleni. Dlatego, żadna firma Włoska nie produkuje dachówek śródziemnomorskich w wersji glazurowanej.

Dachówki śródziemnomorskie w stosunku do dachówek niemieckich wyróżnia wysoki profil (garb na dachówce). Jest tak dlatego, że wszystkie wywodzą się z mnicha-mniszki. Ten kształt dachówki ułatwia odprowadzanie ciepła w okresie letnim, co i w naszym klimacie podczas lata przydaje się coraz bardziej.

Dachówki włoskie są przystosowane do odprowadzania dużej ilości deszczu przy słabo pochylonych dachach. Dolina Padu (główna rzeka na południe od Alp) to obszar największych opadów deszczu w Europie. Opady zaczynają się w listopadzie i często leje codziennie, aż do kwietnia. Stąd też podniesione zamki w dachówkach włoskich. Dachówki ICP są szczelne do kąta 16st 42min bez zastosowania membrany. Dachówki kładzione w Alpach muszą być mrozoodporne i wytrzymałe mechanicznie ze względu na dużą ilość śniegu i bardzo silne wiatry.

Konkretny model dachówki jest definiowany poprzez: kształt i kolor.

Kształty dachówek zakładkowych

W Polsce są sprzedawane 4 główne kształty dachówek zakładkowych:

TEMAX – dachówka wielkoformatowa (10 szt./m2). Ma ona duży garb rozszerzający się ku dołowi. Część płaska jest w dużej części przykryta i dach wizualnie jest zbliżony do mnich-mniszka. Dachówka montowana na spinkę boczną. Dachówka ta została pierwotnie opracowana na rynek francuski i jest niemal identyczna z francuską dachówką Imerys Omega 10.  Jest ona produkowana w kolorze rosa (czerwonym) i 4-ech kolorach antycznych. Prezentacja kolorów w katalogu.

TESI – dachówka średniego formatu (12 szt/m2). Tu garb jest średniej wielkości i część płaska jest widoczna. Jest to najbardziej zbliżony kształtem do dachówek niemieckich model z oferty ICP. Dachówka ta jest montowana na spinkę boczną. Dachówka jest produkowana w kolorach: rosa (czerwonym), DSA (Doppia Stella Alpina) – blada czerwień, ardesia  - grafit oraz w 6 kolorach antycznych. Ten kształt dachówki błędnie w Polsce nazywany jest jako staroklasztorną – w pozostałej części świata ten kształt dachówki nazywany jest portugalką.

UNICOPPO – jest to wyjątkowa dachówka w ofercie ICP. Kształt tej dachówki jest opatentowany. Ideą opracowania tej dachówki było stworzenie dachówki zakładowej, która z odległości 10 m po montażu wyglądałaby identycznie jak mnich-mniszka. Oczywiście montaż dachówki zakładowej jest znacznie łatwiejszy niż mnich-mniszka. Dachówki unicoppo mogą być montowane na specjalne spinki łapiące dachówkę od dołu lub na wkręty (to ostatnie jest konieczne przy kątach dachu powyżej 45st.). Dachówki unicoppo są produkowane w kolorach: rosa (czerwonym), DSA (Doppia Stella Alpina) – blada czerwień, ardesia  - grafit oraz w 6 kolorach antycznych. Kolor selezione ma pomarszczoną fakturę dachówki (tzw. fakturę hand-made).

MAXIMApunktem wyjścia do opracowania dachówki MAXIMA była dachówka marsylka. MAXIMA została wzbogacona o reliefy, toporne kształty marsylki zostały zaokrąglone i tak otrzymano produkt pełen włoskiej finezji. Obrazowo mówiąc: przeprojektowano „poloneza” w coś co designem dorównuje „ferrari”.

Nowości

zamknij
Budinpol sp. z o.o. na tej stronie internetowej stosuje pliki cookies w celu realizacji usług. W tym miejscu znajduje się szczegółowa informacja dotycząca polityki plików cookies. Informujemy, że mogą Państwo zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki i ww. polityką.